Annas dagbok

Direktlänk till inlägg 5 september 2010

Mina undulater

Av Anna Lindström - 5 september 2010 12:12

Jag har två undulater, ett par som heter Bernard och Bianca.

    

       Bernard                                          Bianca

 

De är ett år gamla och väldigt kärvänliga mot varandra, däremot inte tama. Jag har väl inte ansträngt mig tillräckligt för det.

De är i allafall väldigt vackra och trevliga att ha.

 
 
Elisabeth

Elisabeth

5 september 2010 18:19

Hejsan Anna.

Såg att du varit inne på min blogg och kommenterat. Det är alltid lika tråkigt att höra om någon mer som fått beskedet om cancer, men det finns faktiskt rätt mycket stöd att få i cybervärlden;-)
Om du undrar någonting är det verkligen bara att fråga. Jag har också varit med i en studie och fått kopiösa mängder cellgift...men det gick det med;-) Jag tror man ska var glad om man kommer med i studier.
Jag är lite nyfiken på din sjukdom. Hur stor tumör, hormon- eller her2 positiv? Några lymfkörtlar smittade eller klarade du dig undan där? Det är en hel djungel/vetenskap det här! ;-)

Om jag inte hör av dig innan onsdag så önskar jag dig jättemycket lycka till! Du vet förstås att det finns bra medel mot illamående idag. Man får dessutom flera medel per automatik vid infusjonen. Blir det för illa kan du alltid ringa och be om andra medel. Du ska absolut inte gå och lida i onödan eftersom det bara triggar det betingade illamåendet sedan.

Kram från
Elisabeth

http://www.ebesalit.blogspot.com

Anna Lindström

11 september 2010 13:07

Hej Elisabeth!

Det var en 4 cm tumör och sen var det även en 2 mm tumör bredvid den stora. Så det var ju tur att de tog bort hela bröstet. En av de två portvaktskörtlarna var angripen men inte resterande lymfkörtlar de tog ut. Den är hormonkänslig. Varianten heter Tubulär gradering 1 tror jag. Den är alltså inte så aggressiv. Jag ska be att få jounalen när jag pratar med kirurgen nästa vecka. Hon sa också att det var en ovanlig typ.
Hur var det för dig med håret, blev du helt kal eller blev det kvar en liten stubb hela tiden?
På behandlingen sa de att det blir skört så det går av och lämnar en liten stubb, stämmer det verkligen?

Kram Anna

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Lindström - 25 september 2010 18:33

Nu flyttar jag min blogg till www.nannadagbok.blogg.se för att kunna göra snyggare design på bloggen! ...

Av Anna Lindström - 24 september 2010 12:48

Idag är det äntligen fredag igen och snart helg. Det blir kul att ha familjen hemma i två dagar, trist att vara själv hela tiden. Nu börjar det närma sig 2:a behandlingen, på onsdag den 29:e september är det dags igen. Jag har mått rätt så bra den ...

Av Anna Lindström - 21 september 2010 10:07

Igår kväll kom Linas matkasse för första gången. Vi tänkte prova det en vecka. Det verkar vara bra och roliga rätter, inte alls som den mat vi brukar laga. Barnen brukar klaga på att vi alltid har samma maträtter vecka ut och vecka in. Så nu hoppas j...

Av Anna Lindström - 19 september 2010 16:19


Idag har jag tappat mer hår än jag brukar, så nu håller det väl på att hända antar jag  Mitt tjocka fina hår som betyder så mycket för mig. Samtidigt är jag lite nyfiken på hur jag kommer att se ut sen utan hår. Helt flintskallig har jag aldrig varit...

Av Anna Lindström - 17 september 2010 19:12


Idag har jag mått väldigt bra och fått mycket gjort. Jag sover så himla dåligt på nätterna bara, det är rätt jobbigt! Håret sitter fortfarande kvar, tänk om jag är en av de få som inte tappar det vid cytostatikabehandling? Då har jag ju klippt håret ...

Presentation


Jag heter Anna och fick på min första semesterdag, den 28:e Juni 2010, beskedet att jag hade bröstcancer. Fem veckor senare, den 29:e juli opererades hela det vänstra bröstet bort.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

  • Blogg listad på Bloggtoppen.se" title="http://www.bloggtoppen.se/" title="Blogg listad på Bloggtoppen.se">Blogg listad på Bloggtoppen.se" target="_blank">bloggtoppen

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards