Annas dagbok

Alla inlägg den 7 september 2010

Av Anna Lindström - 7 september 2010 19:47

Idag har jag fått en sk. Port a cat inopererad. Det gick bra!

Däremot har jag fått ont nu när bedövningen släppt. Hoppas alvedon hjälper!

 

Så här ser själva delen ut:

  

Man opererar in hela den här under huden och slangen leds via ett blodkärl till en stor ven nära hjärtat.

 

Så här såg det ut när det var klart:

  

Slangen som sticker ut är där man ska koppla på droppet när jag ska få cytostatikabehandlingen. De satte i den med nålen redan idag eftersom behandlingen börjar imorgon. Den tas sedan loss mellan varje kur.

Nu väntar jag med lite bävan på morgondagen.

 

Av Anna Lindström - 7 september 2010 09:00

Här kommer lite nya bilder från växthuset:

      

          Dill                                        Sugar Snap                                Sallad "Little Gem"

 

Och så en doftande bukett med skira luktärter, min favoritblomma:

  

                  Luktärt

 

 

Av Anna Lindström - 7 september 2010 08:11

Igår skrev jag ingenting i bloggen, men jag var på KS och träffade min kontaktsjuksköterska för första gången. Hon verkar vara trevlig och duktig. Hon berättade att jag blivit lottad till beh.arm B i studien, vilket innebär att jag kommer att få standardbehandling var 3:e vecka. Det känns bra. Först 3 x FEC och sedan 3 x T. Hon gick igenom behandlingen med biverkningar och vad man kan göra för att motverka dem. Jag fick ett schema för olika illamåendetabletter som ska tas under den första behandlingsveckan. Hoppas att det kommer hjälpa.

 

Idag ska jag åka in för opereration av en sk. Port a cat, det är en venport som opereras in under huden strax under nyckelbenet.

Det är för att underlätta när man ska ge droppet vid behandlingen. Droppet sätts då i venporten och går direkt in i en stor ven, istället för att behöva sticka i armen varje gång. På samma ställe kan man även ta blodprover.

 

Inför detta ska jag vara fastande i 4 timmar, så det blir ingen lunch för mig idag. Däremot tar jag två rejäla frukostar, en tidig och en sen innan det är dags för fasta.

Det får bli en ordentlig middag ikväll istället!

 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Jag heter Anna och fick på min första semesterdag, den 28:e Juni 2010, beskedet att jag hade bröstcancer. Fem veckor senare, den 29:e juli opererades hela det vänstra bröstet bort.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

  • Blogg listad på Bloggtoppen.se" title="http://www.bloggtoppen.se/" title="Blogg listad på Bloggtoppen.se">Blogg listad på Bloggtoppen.se" target="_blank">bloggtoppen

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards