Annas dagbok

Alla inlägg den 3 september 2010

Av Anna Lindström - 3 september 2010 21:43

Ibland fattar jag inte hur jag har orkat med en dag. Som idag t ex. Jag åkte iväg till KS vid halv åtta på morgonen för en massa undersökningar som måste göras iom. att jag är med i en studie som har med behandlingen att göra. Det var:

  1. Lungröntgen
  2. EKG
  3. Hjärtats pumpförmåga
  4. Träffa forskningssköterskan
  5. Träffa onkologen (läkaren)
  6. Ta blodprover
  7. Gå till apoteket vid KS

 

När jag var nästan klar så ringde de från perukmakaren och sa att peruken hade kommit. Jag tyckte det var lika bra att hämta den när jag ändå var ute och åkte hemifrån. Så då fick jag en tid för att komma och prova den kl. ett. Innan det var dags så hann jag äta lunch på vägen dit, så det var ju bra. Peruken passade ganska bra men det kändes ovant, och så var det lite konstigt med mitt hår under. Den kommer sitta bättre sen när jag har tappat håret. Jag som trodde att jag skulle åka hem med peruken på, men det vågade jag inte  Det kändes alldeles för konstigt/ovant. 

 

När jag kom hem provade jag den och visade mina döttrar. Den ena tyckte det var jättehäftigt och fick prova på sig själv. Sen när lillebror kom hem så lurade hon honom att hon hade färgat håret idag påväg hem från skolan. Lustigkurre   Så här ser peruken ut:

      

  Uppsatt på ställning                               På mig framifrån                          På mig från sidan

 

På kvällen åkte hela familjen till MIO och CHILLI för att kolla på en ny soffa. Det är bestämt att det ska vara två divandelar (eftersom vi är fem i familjen) och den ska vara hyfsat stor.

Sen ska tyget vara rätt så mörkt och slitstarkt med tanke på barnen. Vi fastnade för en på varje ställe men vi har inte bestämt oss riktigt ännu.

 

Det är alltid ett jippo att ta med alla tre barnen ut och kolla i möbelaffärer, deras tålamod räcker inte så långt som vårat.

Samuel härjade runt som vanligt  , och lyckades med något som ingen annan hade gjort innan:

Han kastade upp sin plånbok på ställningarna som är uppe vid taket. Så de fick ta fram en stege och klättra upp för att hämta ner den. Han lycka alltid med de mest fantastiska saker.

 

Så nu är min dag slut och det blir helg  . Go´natt!

 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Jag heter Anna och fick på min första semesterdag, den 28:e Juni 2010, beskedet att jag hade bröstcancer. Fem veckor senare, den 29:e juli opererades hela det vänstra bröstet bort.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

  • Blogg listad på Bloggtoppen.se" title="http://www.bloggtoppen.se/" title="Blogg listad på Bloggtoppen.se">Blogg listad på Bloggtoppen.se" target="_blank">bloggtoppen

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards