Annas dagbok

Direktlänk till inlägg 19 september 2010

Nu tror jag håret börjar falla

Av Anna Lindström - 19 september 2010 16:19

Idag har jag tappat mer hår än jag brukar, så nu håller det väl på att hända antar jag  Mitt tjocka fina hår som betyder så mycket för mig. Samtidigt är jag lite nyfiken på hur jag kommer att se ut sen utan hår. Helt flintskallig har jag aldrig varit, inte ens som bebis.

Så här mycket hår tappade jag genom att bara dra fingrarna genom håret en liten stund:

  

Stor hårtuss!

 

Idag är det ju val men jag har redan förtidsröstat för jag visste inte hur jag skulle må den här dagen. Så ikväll får vi följa valvakan på TV.

 

 
 
Malin

Malin

20 september 2010 21:42

Hej Anna. Får jag lov att länka din blogg på min blogg?

http://salladsdagar.bloggplatsen.se

Anna Lindström

21 september 2010 09:47

Ja, det kan du väl få göra om du vill.

 
Lisa - mamma till Knut

Lisa - mamma till Knut

20 september 2010 21:46

Hej!
Förstår att det känns konstigt när ditt hår ramlar av, men (som alla andra säger..) det kommer tillbaka :) jag ska inte säga att jag förstår vad du går igenom, men jag är sjuksköterska och har jobbat på en hematolog avdelning, där blodcancerpatinter finns. Så jag har sett vad dom går igenom, jag har varit med om det och förstår varenda process du går igenom och hur himla jobbigt det kan vara!

Sen så för 2,5 år sen dog min morbros fru i bröstcancer. Hon var en kämpe!

Håller verkligen tummarna för dig att du får må bra och att allt kommer att bli bra för dig :D styrkekramar!!

http://mammatillknut.bloggplatsen.se

Anna Lindström

21 september 2010 10:00

Tack. Just nu velar jag om jag ska snagga av håret innan allt faller av eller om det ska få falla av sig själv. Jag funderar på att vänta tills det börjar se konstigt ut med kala fläckar och snagga det då men jag vet inte.

 
evelina

evelina

20 september 2010 21:58

Ville bara säga att jag vart väldigt berörd av de jag läste.. Jag hoppas allt ordnar sig till de bättre. Gå gärna in o titta min blogg! Kram

http://windofchange.bloggplatsen.se

Anna Lindström

21 september 2010 09:58

Tack så jättemycket för kommentaren. Hoppas det ordnar sig för dig också, kämpa på!

 
Ingen bild

E

20 september 2010 22:10

Anna! Det är himlans starkt av dig att dela med dig av dina upplevelser. Starkt och på ett annat sätt viktigt - både för andra som du faktiskt "utbildar" genom bloggen och sen för oss som jobbar/ ska jobba inom vården i framtiden. Hemskt att se att sjukdomen brutit ut hos en så ung människa, men du verkar ha en vilja att lära dig saker runt omkring & vara delaktig i vården. Att vara medveten om vad som händer med kroppen kan vara nog så viktigt i tillfrisknandet (jag har sett flera som stänger av helt och "blundar" sig genom behandlingstiden).
Önskar dig allt gott, en (efterlängtad) dag är det över och du kan fokusera på dig och ditt igen!
MVH Erica, sjuksköterskestuderande t6

Anna Lindström

21 september 2010 09:52

Tack så jättemycket för kommentaren.

 
Ingen bild

Emelie

20 september 2010 23:09

Jag vet nog inte riktigt vad jag ska säga, men kämpa på! Jag hoppas allt blir bra!
Man kan vara fin utan hår med, man ska bara vänja sig först =) Ha det bäst!

Anna Lindström

21 september 2010 09:50

Tack. Just nu velar jag om jag ska snagga av håret innan allt faller av eller om det ska få falla av sig själv. Jag funderar på att vänta tills det börjar se konstigt ut med kala fläckar och snagga det då men jag vet inte.

 
Becca

Becca

21 september 2010 15:51

Hej Anna! Vill bara säga att du verkligen är jätte stark. Jag förstår vad dina nära och kära går igenom. Jag är bara 15 och miste min pappa i lungcancer för några månader sedan,nu menar jag inte att du kommer dö.. Men att du orkar skriva om det bevisar hur stark du är. Tyvärr hann inte han få cellgifter.. Men tänk på det från den ljusa sidan! Du slipper betala flera hundralappar på o klippa håret =) Eller det sa Pappa iallafall..

http://www.beccaokon.bloggplatsen.se

Anna Lindström

21 september 2010 19:57

Tack

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Lindström - 25 september 2010 18:33

Nu flyttar jag min blogg till www.nannadagbok.blogg.se för att kunna göra snyggare design på bloggen! ...

Av Anna Lindström - 24 september 2010 12:48

Idag är det äntligen fredag igen och snart helg. Det blir kul att ha familjen hemma i två dagar, trist att vara själv hela tiden. Nu börjar det närma sig 2:a behandlingen, på onsdag den 29:e september är det dags igen. Jag har mått rätt så bra den ...

Av Anna Lindström - 21 september 2010 10:07

Igår kväll kom Linas matkasse för första gången. Vi tänkte prova det en vecka. Det verkar vara bra och roliga rätter, inte alls som den mat vi brukar laga. Barnen brukar klaga på att vi alltid har samma maträtter vecka ut och vecka in. Så nu hoppas j...

Av Anna Lindström - 17 september 2010 19:12


Idag har jag mått väldigt bra och fått mycket gjort. Jag sover så himla dåligt på nätterna bara, det är rätt jobbigt! Håret sitter fortfarande kvar, tänk om jag är en av de få som inte tappar det vid cytostatikabehandling? Då har jag ju klippt håret ...

Av Anna Lindström - 11 september 2010 19:46

Idag har jag varit hemma hela dagen och inte gjort så mycket, var ute på en liten promenad runt området bara. Samuel spelade match idag, han var målvakt, och det blev 5-5. Han blev matchhjälte när han räddade ett mål precis på slutet. Sedan på em...

Presentation


Jag heter Anna och fick på min första semesterdag, den 28:e Juni 2010, beskedet att jag hade bröstcancer. Fem veckor senare, den 29:e juli opererades hela det vänstra bröstet bort.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

  • Blogg listad på Bloggtoppen.se" title="http://www.bloggtoppen.se/" title="Blogg listad på Bloggtoppen.se">Blogg listad på Bloggtoppen.se" target="_blank">bloggtoppen

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards