Annas dagbok

Alla inlägg den 17 september 2010

Av Anna Lindström - 17 september 2010 19:12

Idag har jag mått väldigt bra och fått mycket gjort. Jag sover så himla dåligt på nätterna bara, det är rätt jobbigt! Håret sitter fortfarande kvar, tänk om jag är en av de få som inte tappar det vid cytostatikabehandling? Då har jag ju klippt håret i onödan för att inte ha så mycket att tappa. Och så har jag ju köpt en peruk också, får se om den kommer till användning!

 

I förrgår och idag var jag på vårdcentralen i Barkarby och tog blodprov genom venporten. Första gången var det lite problem för att det var så svullet fortfarande, men den andra gången funkade det jättebra. Idag när jag pratade med min kontaktsjuksköterska på KS så sa hon att det första provsvaret hade kommit. De vita blodkropparna var såklart ganska låga men det var ändå OK.

 

På vägen hem från vårdcentralen passade jag på att ta en promenad, det kändes att kroppen behövde det, lite stelt i benen.

 

När jag kom hem plockade jag ner de sista äpplena från sorten Transparent Blanc för att göra äppelmos av.

Sen tog jag en titt i växthuset och tog in tomater och en grön paprika. Här ligger tomaterna i fönstret och mognar:

  

Dagens tomatskörd

 

Efter det gick jag in och vilade och tog en fika.

 

Sen satte jag igång och rensa äpplena och kokade äppelmos.

 

Snart ska vi ha fredagsmys med chips, morotsstavar och hemmagjorda dipsåser och titta på Idol!

 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Jag heter Anna och fick på min första semesterdag, den 28:e Juni 2010, beskedet att jag hade bröstcancer. Fem veckor senare, den 29:e juli opererades hela det vänstra bröstet bort.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

  • Blogg listad på Bloggtoppen.se" title="http://www.bloggtoppen.se/" title="Blogg listad på Bloggtoppen.se">Blogg listad på Bloggtoppen.se" target="_blank">bloggtoppen

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards